طریقه نصب رادیاتور پره ای

 طریقه نصب رادیاتور پره ای

در این نوشته به آموزش طریقه نصب رادیاتور پره ای خواهیم پرداخت.

رادیاتورهای پره ای دستگاه های گرمایشی محبوبی هستند که در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله، راهنمای جامعی در مورد نحوه نصب رادیاتورهای پره ای ارائه خواهیم کرد و نکات مهمی را که در طول فرآیند نصب باید در نظر داشته باشید، مورد بحث قرار خواهیم داد. چه صاحب خانه باشید و چه یک نصاب حرفه ای، این راهنما به شما کمک می کند تا مراحل نصب رادیاتور پره ای را به طور موثر طی کنید.

طریقه نصب رادیاتور پره ای


انواع رادیاتور شوفاژ 

رادیاتور پره ای , پنلی , فولادی , لوله ای , قرنیزی , فانتزی و حوله ای یا حوله خشک کن حمام از انواع رادیاتورهای شوفاژ هستند . فن کویل و سیستم گرمایش از کف را هم شاید بتوان نوعی رادیاتور به حساب آورد زیرا وظیفه آنها با رادیاتورها یکیست و فقط نوع تبادل گرمایشی  آنها و شکل ظاهری آنها با هم تفاوت کمی دارد .

مراحل گام به گام نصب رادیاتور پره ای

نصب رادیاتورهای پره ای نیاز به تخصص بالایی دارد و هر کسی از عهده انجام این کار بر نمی آید. بنابراین برای نصب آن ها بهتر است به موارد مهمی که در این بخش ذکر شده توجه کافی داشته باشید تا بعداً به مشکل برنخورید.

  • آماده سازی

قبل از نصب رادیاتور پره ای جدید، اطمینان از نصب صحیح و عملکرد سیستم لوله کشی ساختمان بسیار مهم است. اتصالات لوله کشی را بررسی کنید و هر گونه تعمیرات یا تنظیمات لازم را انجام دهید. هنگامی که لوله کشی مرتب شد، می توانید مراحل نصب را ادامه دهید.

  • قرار دادن رادیاتور

دقت داشته باشید مکان ایده آل برای نصب رادیاتور پره ای، زیر پنجره یا نزدیک درب ورودی است. طبق اصول مهندسی، این مناطق سردترین نقاط یک اتاق هستند و نصب رادیاتور در این مکان ها به متعادل کردن اتلاف گرما از طریق پنجره ها و پیش نویس های درب ورودی کمک می کند. علاوه بر این، قرار دادن رادیاتور در نزدیکی پنجره باعث گردش بهتر هوای گرم و کاهش اتلاف گرما می شود.

  • جمع آوری مواد و ابزار مورد نیاز

قبل از شروع نصب شوفاژ، تمام ابزار و مواد لازم همچون براکت های رادیاتور پره ای، دربچه هوا، کلید دریچه هوا، اتصالات لوله، شیر کروم دو طرفه، عایق لوله، شیر رادیاتور ترموستاتیک، لوله های مسی یا آهنی و سطح را برای راحتی کار جمع آوری کنید.

اطمینان حاصل کنید که براکت های رادیاتور پانلی می توانند وزن رادیاتور را تحمل کنند. وجود دریچه هوا و کلید دریچه هوا برای خروج هوا از سیستم ضروری است. برای اتصالات ورودی و خروجی آب از اتصالات با کیفیت بالا استفاده کنید.

فراموش نکنید شیر کروم دو طرفه برای کنترل جریان آب گرم به داخل رادیاتور مورد نیاز است. شیر رادیاتور ترموستاتیک (اختیاری) هم به تنظیم دما کمک می کند. لوله ای با اندازه و نوع مناسب را برای نصب انتخاب کنید. عایق لوله به طور معمول از لوله ها محافظت می کند و جلوی اتلاف حرارت را می گیرد.

نحوه نصب رادیاتور شوفاژ پره ای

معمولاً کارخانه های مختلف کاتالوگ هایی با رادیاتور تهیه می کنند ، یا حداقل می توانید از فروشنده سؤال کنید یا با یک جستجوی ساده در اینترنت این ضریب دما را بدست آورید.

در ادامه به عنوان مثال ضریب دما برخی از مارک های معروف رادیاتور ون و پنل را در بازار ایران برای شما ارائه می دهیم.

در حال حاضر بیشتر از دو مدل ون و پنل یا کنتور برای نصب رادیاتور در منازل استفاده می شود که بسته به مارک رادیاتور و مدل آن در بازده حرارتی متفاوت است.

ضریب حرارتی هر تیغه رادیاتور 500 یا صادرات رادیاتور ایران 150 کیلوکالری است.

ضریب حرارتی هر پره رادیاتور از ترمو رنگ 500 اندازه 3 رادیاتور ایران 125 کیلوکالری.

ضریب گرما در هر متر رادیاتور پانل فولادی 500 رادیاتور ایران 1600 کیلو کالری.

برای تخمین تعداد پره های رادیاتور ، پارامترهای مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط آب و هوایی و محیطی محل نصب و ضریب کارایی و دما رادیاتور متفاوت است. اما به طور معمول در هوای زمستانی ، شهرهایی مانند تهران یا کرج و قزوین برای کفپوش های دارای سقف یا طبقه پایین یک واحد مسکونی مسکونی 110 کیلوکالری در متر مربع و برای طبقه های متوسط ​​90 کیلو کالری گرم می کنند. .

 

البته عواملی مانند ساخت و ساز ، دیوار مجاور آپارتمان یا قرار گرفتن در معرض سرما نیز تأثیرگذار است و اینکه آیا این سازه در معرض بادهای زمستانی است یا توسط ساختمان دیگری پناه گرفته است.

روش نصب رادیاتور پره ای

تفاوت روش های نصب رادیاتور پره ای و رادیاتور پنلی در این است که رادیاتورهای پره ای قابل متصل شدن و جدا شدن هستند اما رادیاتورهای پنلی یکپارچه بوده و نمیتوان به آنها مقداری کم یا اصافه نمود . درپوش ماسوره های رادیاتور پره ای نیز جداگانه نصب میشوند اما در رادیاتورهای پنلی درپوشی برای نصب کردن وجود نداشته و شیر رادیاتور و  هواگیری مستقیما روی رادیاتور نصب میشوند.

برای تخمین تعداد پره های رادیاتور پارامترهای مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط آب و هوایی و محیطی محل نصب و ضریب گرمای رادیاتور متفاوت است. اما معمولاً در شرایط جوی زمستان ، شهرهایی مانند تهران یا کرج و قزوین 110 کیلو کالری در هر متر مربع برای کفهایی که سقف آن سقف یا طبقه پایین یک پارکینگ مسکونی و 90 کیلوکالری برای طبقه متوسط ​​است تأمین می کند. ،

البته عواملی مانند سازه ، دیوار مجاور آپارتمان یا تأثیر آن بر سرما نیز تأثیر می گذارد که این سازه در معرض بادهای زمستانی است یا توسط ساختمان دیگری محافظت می شود.

به عنوان مثال ، برای یک آپارتمان 70 متری در طبقه دوم ساختمان ، به تعداد رادیاتورهایی نیاز دارید که مربوط به 6300 کیلوکالری باشد ، و بسته به ظرفیت گرمایشی رادیاتوری که قصد تهیه آن را دارید ، آنها را بخرید.

بنابراین ، آپارتمان 70 متری شما به 63 تیغه رادیاتور احتیاج دارد که هر کدام دارای قدرت حرارتی 100 کیلوکالری هستند.

نصب پره رادیاتور 

پس از انشعاب لوله کشی دیگ بخار به محل مورد نظر ، برای نصب رادیاتور ، ابتدا باید شیر رادیاتور را به لوله دیگ وصل کنیم. لوله کشی دیگ بخار دارای لوله برگشتی و لوله برگشتی است که شیرهای برگشتی به آنها وصل می شوند.

در گذشته لوله ها و اتصالات رادیاتور به رادیاتورهای فلزی وصل می شدند و شیرهای رادیاتور به آنها وصل می شدند.

امروزه در تهران و در سراسر ایران از اتصالات لوله پلاستیکی ، پلیمری و پنج لایه بیشتر برای لوله کشی دیگ استفاده می شود. به همین دلیل در حال حاضر از زانو و بوش فلزی برای اتصال رادیاتور به دریچه های رادیاتور استفاده می شود.

نصب حوله خشک کن 
نصب رادیاتورهای حوله ای مشابه رادیاتورهای معمولی است و معمولاً بین دو لوله متقابل دارای محور یا فاصله ای بین 50 سانتی متر است.

شیرهای رادیاتور در قسمت پایین حوله حوله قرار دارند و پس از نصب شیرآلات ، رادیاتورها به شیرها وصل می شوند. یک طرف از خشک کن حوله در قسمت بالا پوشانده شده و طرف دیگر شیر دریچه ای است.

هنگام قرار دادن حوله حوله بر روی دیوار ، باید پایه نگهدارنده حوله را روی دیوار با صفحه رولپلاک علامت گذاری کنید تا رادیاتور تقویت شود.

پس از نصب و محکم کردن رادیاتور حوله ، بهتر است با باز کردن شیرها و تهویه حوله حوله آن را به درستی نصب کنید.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لوله کشی گرمایش از کف

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف چیست ؟

جدیدترین لیست قیمت لوله آذین 1403